۱۶ اسفند ۱۳۹۰

چه کسی گفت خاتمی .... ؟


چه کسی گفت خاتمی ...؟



 چه کسی گفت خاتمی مرد است ؟
آنکه گفته ست ، پاک ، بی درد است
بر تنش آن ردای سبز مبین
کآستین ، سرخ و آستر، زرد است
در شگفتم ازین مُراد ِ فریب
که ریا هردمش رهاورد است ،
گاه ، زاغست و نوحه گوی خزان
گاه ، بلبل به شاخهء وَرد است
لبِ خندان اوت نفریبد
که ازآن خنده ها ، صفا ، طرد است
پرچمش در کفِ جلوداران
مَرکبش راهی ی عقبگرد است
مبریدش نیاز ، کاین مکّار
مینویش گرم و دوزخش سرد است

...........................................
م.سحر
5.3.2012 / پاریس



.....................................................................................





یادداشت:ـ 

جملات زیر پاسخی یادداشتی ست که من در پاسخ برخی سئوالات که برخی خوانندگان ذیل این شعر در فیسبوک نوشته بودند داده‌ام و به نظرم رسید شاید درج آن در اینجا هم بی‌مناسبت نباشد و بتواند برخی ابهامات را در بارهء «شأن نزول» این شعر بزداید



مسئله رأی دادن و ندادن ایشان برای من اصلا مطرح نبست. موضوع ابیات من ریاکاری و فریب و سالوس در سطح بالاست که یک ملای اندکی باسواد به نام خاتمی به حد و درجهء اعلای این ریاکاری و سالوس و فریب دست یافته و قاپ بسیاری از ایرانیان با حسن نیت و درسخوانده و بسیاری از جوانان آرمانخواه کشور ما را در این دو سه دهه دزدیده است. 
آقای خاتمی دسته منبت کاری و طلاکاری شدهء همان خنجری ست که سی و سه سال تمام است قلب ملت ایران را می شکافد و ریشهءچندین نسل از فرزندان این آب و خاک را سوزانده است. خاتمی یک سرباز برنامه ها و هدفهای خمینی ست و این برنامه ها و هدفها در جهت مخالف آرمانهای ملت ایرانند و با بنیان های تاریخی و ملی و با سرنوشت تاریخی کشور ما در تضادند. خاتمی نمی تواند گاندی بشود چون مدل و قهرمان آرمانی او خمینی ست.
وخمینی بی چون و چرا یک انسان متحجر و قشری و کینه توز و ضد ایرانی و ضد انسان بود. این حرف را کسانی که سی سال عربده کشیده اند و روح منی ، روح منی خمینی گفته اند نمی فهمند. آنها که هنوز هم گاهی به ماه نگاه می کنند تا تصویر قصاب فرزندان خودشان را در آن ببینند این سخن م. سحر را نخواهند فهمید و باکی نیست.دنیا دیروز درست نشده است و فردا هم پایان نخواهد یافت . تاریخ ایران از این آشفتگی ها و بدبختی هایی که هم عصران ما در این سی و سه  سال دیده اند و در آتش آن سوخته اند فراوان دیده. قانون خمینی ابدی نیست و قطعا برچیده خواهد شد فراموش نکنبم که روزگاری یاسای چنگیزی بر این سرزمین فرمان می راند. فقط آرزوی من آن است که انسانهایی که عقل و شعوری دارند و از عواطف انسانی و میهنی بهره ای برده اند به هیچ بهانه ای علی الخصوی به بهانه خدا و پیغمبر از مرَده و کارگزاران و از عمال ظلم چنین نظام فاسد ، منجمد ، بی قلب ، بی شرم و بی اخلاق نشوند همین.


هیچ نظری موجود نیست: